GY.I.K

  • Mi az előnye a tűz-, munka- és környezetvédelmi szakmai szolgáltatás igénybevételének a szakemberek munkavállalóként történő alkalmazásával szemben?

    A tűz-, munka- és környezetvédelmi feladatok ellátását a Szolgáltató szakember csapattal végzi, míg egy alkalmazott esetén a feladatok teljesítése egyetlen személy szaktudására épül. A szakmai munka elvégzésének minőségéért a Szolgáltató nagyobb szintű felelősséggel tartozik, mint egy alkalmazott munkavállaló.

  • Hány fő esetén van szükség tűz- és munkavédelemre?

    Tűz- és munkavédelmi feladatok ellátására minden esetben szükség van, de feladatok eltérőek lehet az adott gazdálkodó szervezet méretétől és tevékenységétől függően.

  • Egyéni vállalkozás esetében is szükség van tűz- és munkavédelemre?

    A tűz- és munkavédelmi jogszabályok az egyéni vállalkozókra is vonatkoznak, amennyiben szervezett munkavégzéssel kapcsolatosan történik a tevékenysége.

  • Mi a célja a Tűzvédelmi szabályzatnak?

    A tűzvédelmi szabályzat célja, hogy az adott gazdálkodó szervre vonatkozó jogszabályban meghatározott előírásokat, alapvető szabályokat, illetve a munkahely sajátosságának megfelelő tűzvédelmi tevékenység alapjait, kérdéseit összefoglalja és leszabályozza.

  • Milyen gyakran van szükség tűzvédelmi és munkavédelmi oktatásra?

    A tűz-, munkavédelemről szóló törvény előírja a munkába állás előtti, időszakos (éves) ismétlődő és munkakör-technológiai változáskor tartandó oktatásokat.

  • Kinek kötelező a tűzoltó készülék?

    Minden gazdálkodó szervezetnek kötelező tűzoltó készülékeket üzemben tartani, valamint a negyedévente kötelező üzembentartói felülvizsgálatokat elvégezni és a jogszabályban előírt időszakonként karbantartani.

  • Mely munkavédelmi szakfeladatok azok, amelyeket csak szakképesítéssel rendelkező végezhet?

    Üzembe helyezése előtti vizsgálatok elvégzése, súlyos baleset kivizsgálása, időszakos biztonsági felülvizsgálat, munkahelyi kockázatértékelés és felülvizsgálat, munkakörnyezeti mérések, villamos felülvizsgálatok stb.

  • Mi az a kockázatértékelés?

    A kockázatértékelés nem más, mint annak gondos áttekintése, hogy az adott munkahelyen mi károsíthatja, veszélyeztetheti a munkavállalókat, és milyen óvintézkedések szükségesek az egészségkárosodás megelőzésére. A munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, amelyben köteles minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékelni a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat. A munkáltató a kockázatértékelést, a kockázatkezelést és a megelőző intézkedések meghatározását a tevékenység megkezdése előtt, azt követően indokolt esetben, de legalább 3 évente köteles elvégezni.

  • Mi a teendő munkabaleset esetén?

    A sérült ellátását követően értesíteni kell a munkavédelmi megbízottat, a balesetet ki kell vizsgálni és a hasonló balesetek megelőzése érdekében intézkedéseket kell tenni.

  • Kinek van a végzett tevékenységével kapcsolatban környezetvédelmi kötelezettsége?

    Minden olyan gazdasági társasági köteles környezetvédelemmel kapcsolatos kötelezettségeket teljesíteni, aki a tevékenysége során környezetszennyező anyagot bocsát ki, illetve tevékenysége során a jogszabályban meghatározott mennyiséget meghaladó hulladék keletkezik.

Űrlap küldése...

A kiszolgáló hibát észlelt.

Az űrlap megérkezett.

További kérdés esetén, szívesen válaszolunk.

 

Elérhetőségeink

Tel.: +36 42 870 253

Mobil: + 36 30 181 1200, +36 30 699 0263

E-mail: info@mutuszi.hu

Iroda: 4400 Nyíregyháza,

Vay Ádám krt. 4-6 II.em 216/a